تولید کننده قیر طبیعی خام ایران

تولید کننده قیر طبیعی خام ایران این دسته از مواد معدنی را که به شکل طبیعی استخراج می شوند را جزو مهم ترین کالاهای صادارتی دسته بندی می کنند که بازار داغی را در داخل و خارج از کشور دارد. قیر، انواع و اقسام مختلفی داشته که با توجه به شرایطی که قرار است از آن بهره گیری شود، مورد کاربرد سازمان ها قرار می گیرد؛ یکی از معروف ترین موارد استفاده از قیر طبیعی که به کرات شاهد آن هستیم در آسفالت سازی خیابان هاست.

تولید کننده قیر طبیعی خام ایران

چهار کاربرد انواع قیر طبیعی

چهار کاربرد انواع قیر طبیعی همانطور که اشاره شد، قیر انواع و اقسام مختلف و متعددی دارد که کاربرد هر کدام با توجه به شرایط مختلف می تواند بسیار متفاوت باشد؛ برای مثال قیری که برای تولیدات مواد چاپی کاغذ و پرینترها استفاده می شود کاملا از قیر طبیعی که در صنعت ایزوگام بهره گیری می گردد، بسیار متفاوت است. انواع قیر طبیعی در یک ویژگی با هم اشتراک دارند و آن دوام و عمر طولانی بوده که به واسطه استفاده از قیر در تولیدات مختلف، می توان از آن بهره مند شد.

موارد کاربرد قیر طبیعی بسیار زیاد است اما در ادامه شما را با چهار کاربرد اساسی انواع قیر طبیعی آشنا خواهیم ساخت که این روزها بیشتر کارایی دارند:

  1. قیر طبیعی به دلیل چسبندگی بالایی که دارد قابلیت استفاده در صنعت آسفالت سازی را داشته و مقاومت آن را افزایش می دهد؛ ضمن آن که قیر اثر ضد سایندگی هم دارد و از فرسایش آسفالت جلوگیری می کند.
  2. از دیگر موارد کاربرد قیر طبیعی، در ایزوگام بوده، چرا که قیر ویژگی ضد رطوبت داشت و نم نمی دهد؛ بدین ترتیب موجب می گردد که راه نفوذ آب و سرما به داخل ساختمان بسته شود و فضای داخلی گرم تر گردد.
  3. از قیر طبیعی مایع در صنعت خودروسازی نیز استفاده می شود و به استحکام و کارایی هر چه بهتر، بخش های کاربردی و اساسی خوذرو کمک می کند.
  4. شاید برای تان جالب باشد که از قیر طبیعی در برخی از تولیدات لوازم آرایشی و بهداشتی مانند خط چشم، ریمل و… استفاده می شود، زیرا خاصیت ضد آب داشته و ماندگاری طولانی را به دنبال دارد.

مشخصات قیر طبیعی خام چیست؟

مشخصات قیر طبیعی خام چیست؟ قیر طبیعی خام به طور کلی دارای حالت جامد است که در اثر گرما به حالت مایع در می آید، این ماده بوی خاصی را نداشته و در مواردی بویی شبیه به روغن سوخته می دهد. رنگ قیر طبیعی باکیفیت و درجه یک مشکی براق بوده و پوششی یکدست در تولیدات و صنایع مختلف ایجاد می کند. قیمت قیر طبیعی غالبا با در نظر گرفتن این موضوع که در چه زمینه ای قرار است مورد کاربرد قرار گیرد، تعیین می شود.

مهم ترین مشخصات و ویژگی هایی که می توان برای انواع قیر خام نام برد عبارت است از:

  • قیر طبیعی دارای ویژگی ضد آب بوده و از فرسایش پیشگیری می کند.
  • قیر ویژگی ضد نم و رطوبت را داشته و از آن برای آب بندی ساختمان ها استفاده می کنند.
  • استفاده از قیر خام در ساختمان سازی موجب می گردد که محیط داخلی ساختمان، دمایی یکسان و متعادل داشته باشد.
  • قیر طبیعی پایداری و دوام فوق العاده ای را در تولیدات و صنایع مختلف ایجاد می کند.
  • با بهره گیری از قیر می توان آلودگی محیطی و صوتی را به شکل چشمگیری کاهش داد.

قیمت عمده قیر طبیعی خام

قیمت عمده قیر طبیعی خام قیر طبیعی عمده در بازار داخلی و خارجی معمولا با نرخ ثابت مشخصی مورد معامله قرار می گیرد، اما به طور کلی انواع قیر خام ایرانی نسبت به کیفیت بسیار بالایی که دارند از قیمت پایین و ارزان تری برخوردار هستند که این موضوع، یکی از دلایل اصلی فروش قیر طبیعی و صادرات قیر به خارج از کشور به شمار می رود. قیمت عمده قیر طبیعی توسط استخراج کنندگان اولیه که در واقع همان تولیدکنندگان قیر نیز هستند، تعیین می شود.

استان هایی مانند کرمانشاه، خوزستان و ایلام جرو مهم ترین مراکز تولیدی قیر طبیعی در اشکال مختلف در ایران و جهان به شمار می روند که در این زمینه حرف اول را می زنند! کیفیت بالای قیر خام در ایران و قیمت بسیار عالی و مناسب آن، توانسته این ماده را به یکی از شاخص ترین و مهم ترین کالاهای صادراتی تبدیل نماید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما
تماس بگیرید